خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل، ائتلاف سعودی را به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۷۹

شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که حملات ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی به یمن، تلفات انسانی گسترده‌ای برجای گذاشته و برخی از این حملات می‌تواند مصداق جنایات جنگی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، سازمان ملل متحد در گزارشی یادآور شد که حملات هوایی ائتلاف عربی در یمن، تلفات جانی گسترده‌ای بر جای گذاشته است و برخی از این حملات می‌تواند مصداق جنایات جنگی باشد. 

در این گزارش آمده است که «نیروهای ائتلاف بنادر دریای سرخ و فرودگاه صنعا را تحت محاصره شدید قرار داده و یمنی‌ها را از نیازهای اساسی محروم کرده است که این موارد نیز می‌تواند از مصادیق جنایات جنگی باشد».

در این گزارش تاکید شده که با وجود بازرسی‌های سازمان ملل یا ائتلاف سعودی از کشتی‌ها در آب‌های الحدیده، هیچ شواهدی دال بر ارسال سلاح به یمن پیدا نشده است.

عربستان سعودی و آمریکا که از رویارویی با توانمندی‌های نظامی انصارالله مستاصل شده‌اند، ایران را به حمایت تسلیحاتی از این جنبش مردمی متهم می‌کنند.

کارشناسان مستقل شورای حقوق بشر سازمان ملل در عین حال مدعی شده‌اند که نیروهای انصارالله ضمن موشک‌پرانی به عربستان سعودی، در مسیر توزیع کمک‌های انسانی در تعز مانع ایجاد کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز