خبرگزاری کار ایران

نشست اضطراری شورای امنیت درباره ادلب

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۹۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز نشستی اضطراری به درخواست مسکو، برای بررسی اوضاع در ادلب سوریه برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم،‌ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل، امروز- سه‌شنبه- نشستی اضطراری برای بررسی اوضاع در ادلب سوریه برگزار می‌کند.

ریابکوف تصریح کرد که نشست امروز شورای امنیت به درخواست مسکو برگزار خواهد شد.

استان ادلب در شمال سوریه هم اکنون در کنترل گروه‌های شورشی است و دولت سوریه نیز اعلام کرده در صدد بازپس‌گیری این منطقه است.

وزارت دفاع روسیه، شنبه اعلام کرد که آمریکا، فرانسه و بریتانیا در حال تدارک حملات موشکی علیه سوریه به بهانه استفاده تسلیحات شیمیایی توسط نیروهای دولتی این کشور هستند.

شب گذشته واشنگتن و لندن، در بیانیه‌ای مشترک مدعی شده‌اند «عمیقا نگران» حملات نظامی به ادلب و پیامدهای انسانی آن هستند.

این در حالی‌ست که طبق اسناد و شواهد، گروه‌های شورشی مستقر  در استان ادلب با عناصر سازمان بدنام موسوم به «کلاه‌سفیدها» و سازمان اطلاعات انگلیس برای یک اقدام تحریک‌آمیز شیمیایی با هدف متهم کردن دمشق به انجام حمله با مواد سمی دست به کار شده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با روزنامه «پراودا»، یادآور شد که حملات ایالات متحده به سوریه بدون ارائه هیچ‌گونه شواهدی دال بر استفاده دمشق از جنگ‌افزارهای شیمیایی، بهترین دلیل بر موضع واشنگتن درقبال این کشور عربی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز