خبرگزاری کار ایران

احتمال اعلام فراکسیون اکثریت با محوریت صدر طی ساعات آینده

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۰۷۵

یکی از رهبران ائتلاف انتخاباتی «سائرون» در عراق اعلام کرد که متعاقب پیوستن احتمالی «المحور الوطنی» به این ائتلاف، طی چند ساعت آینده بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «ناظم العبادی» نایب رئیس ائتلاف سائرون، امروز- یکشنبه- اعلام کرد: هسته فراکسیون «انقاذ الوطن»  (نجات وطن) تشکیل شده است و «الحکمه»، «الوطنیه» و «النصر» با ما هستند. همچنین تفاهم‌هایی با ائتلاف گروه‌های سنی و احزاب کرد نیز حاصل شده است. شماری از اعضای «دوله‌القانون» نیز به این فراکسیون خواهند پیوست؛ زیرا ما خط قرمزی درباره آن‌ها نداریم به جز شخص «نوری المالکی» رئیس این ائتلاف».

العبادی افزود، همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که برخی اعضای ائتلاف «الفتح»- به ریاست «هادی العامری»- نیز به فراکسیون «انقاذ الوطن» بپیوندند. همچنان‌که شماری از اعضای «المحور الوطنی» نیز به این فراکسیون خواهند پیوست.

وی احتمال داد که «تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر پارلمانی طی چند ساعت آینده اعلام خواهد شد».

روزنامه قطری «العربی الجدید» نیز نوشت که نیروهای سنی پیشتاز در انتخابات پارلمانی، با پیوستن به هسته بزرگ‌ترین فراکسیون موافقت کرده‌اند.

این در حالی‌ست که یک مقام سیاسی در عراق، روز گذشته اعلام کرده بود که ائتلاف سُنی «المحور الوطنی» و حزب «دموکرات کردستان» در چارچوب تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی به توافق رسیدند و این ائتلاف جدید میان طرفین که به‌زودی اعلام خواهد شد، برای همگرایی بزرگ‌تر با ائتلاف دوله‌القانون و ائتلاف الفتح بسترسازی خواهد کرد که در نهایت زمینه را برای اعلام «فراکسیون بزرگ‌تر» در جلسه نخست مجلس نمایندگان جدید طی هفته آینده هموار می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز