خبرگزاری کار ایران

هشدار تند مسکو به تروئیکای غربی درباره حمله به سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۷۳

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که تهدیدها، تنها زبانی است که آمریکا در برهه کنونی با آن حرف می‌زند.

به گزارش ایلنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» عنوان داشت که روسیه از اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که علیه سوریه است، مطلع بوده و متوجه شده است که «تهدیدها تنها زبانی است که آمریکا در حال حاضر با آن حرف می‌زند».

ریابکوف گفت: «هشدارهایی از واشنگتن از جمله تهدیدهای علنی می‌شنویم. این تهدیدها عزم ما را نسبت به استمرار نابودی کامل مواضع تروریست‌ها در سوریه و بازگشت این کشور به زندگی طبیعی، سست نمی‌کند».

وی تأکید کرد، مسکو به کمک به دمشق از جمله در روند بازگشت آوارگان به موطن‌شان ادامه خواهد داد.

این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه گفت: «واقعیت این است که غرب تمایل ندارد در این اقدام مشارکت کند. غرب ثابت کرده است که اهداف دیگری در سوریه دارد و آن ادامه رویارویی با سوریه با استفاده از تمامی ابزارها و همچنین مطرح‌کردن ادعاهایی جهت تغییر نظام و قدرت در دمشق است. اتفاق جدیدی نیفتاده است. ما آماده این اتفاقات هستیم و آماده هستیم آن را شناسایی کنیم. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها چیزی از تاریخ نمی‌دانند و ما اینک تنش خطرناک در اوضاع را نظاره‌گر هستیم».

وی با بیان این‌که سناریوی احتمالی در حال حاضر مقدمه‌چینی برای اقدامی تحریک‌آمیز علیه سوریه است، گفت:‌ «ما به واشنگتن و هم‌پیمانانش درباره هرگونه اقدامات جسورانه جدید در سوریه هشدار می‌دهیم».

این اظهارات پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع روسیه فاش کرد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تدارک برای حملات هوایی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی نیروهای دولتی این کشور هستند.

همچنین «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، پنجشنبه گذشته به «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه گفته که آمریکا آماده پاسخ به نیروی بیشتر از آنچه که قبلا در سوریه استفاده کرده، است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز