خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۲ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۱۰

وزارت دادگستری ایالات متحده در اظهاراتی بی‌اساس اعلام کرد که دو ایرانی ساکن آمریکا به جرم جاسوسی برای تهران در این کشور دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مرد ایرانی روز گذشته -دوشنبه- در ایالات متحده به جاسوسی برای تهران متهم شدند. این دو ایرانی به جاسوسی از تاسیسات یهودی و جمع‌آوری اطلاعات درباره حامیان گروه تروریستی منافقین خلق متهم شده‌اند. این خبر را وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در اظهاراتی بی‌اساس اعلام کرد که «احمدرضا محمدی دوستدار» ۳۸ ساله، یک شهروند دوتابعیتی ایرانی آمریکایی و «مجید قربانی» ۵۹ ساله،‌ یک شهروند ایرانی ساکن کالیفرنیا، به جاسوسی برای ایران متهم شدند. بنا بر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این دو نفر در تاریخ ۹ آگوست بازداشت شده بودند. 

بنا به ادعاهای وزارت دادگستری، دوستدار در جولای ۲۰۱۷ از ایران به آمریکا سفر کرد تا درباره مؤسساتی که دشمن دولت ایران تلقی می‌شوند اطلاعات جمع‌آوری کند، از جمله مؤسسات اسرائیلی و یهودی و افراد مرتبط با گروه تروریستی منافقین.

وزارت دادگستری در ادامه اظهارات بی‌پایه و اساس خود اعلام کرد که دوستدار در جولای ۲۰۱۷ از یک مؤسسه دست‌راستی و یهودی، رور شاباد هاوس، جاسوسی کرده و چندین عکس از تجهیزات امنیتی آن گرفته است. 

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده که مجید قربانی با شرکت در تجمع گروهک تروریستی منافقین در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷، چندین عکس از شرکت‌کنندگان گرفت و سپس با دادن این عکس‌ها به دوستدار دو هزار دلار دستمزد گرفت. 

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که این عکس‌ها در چمدان قربانی در فرودگاه آمریکا پیدا شدند. وی بنا داشت در دسامبر سال ۲۰۱۷ به ایران بازگردد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز