خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

اسم نخست‌وزیر اسرائیل، «محمد» می‌شود!

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۶۲۹

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی با مزاح، گفته است حل و فصل نزاع فلسطینیان و اسرائیل از طریق تشکیل دولتی واحد می‌تواند طی چند سال آتی محقق شود که در آن زمان اسم نخست‌وزیر اسرائیل، «محمد» خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسیوس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، با مزاح گفته است که از طریق تشکیل دولتی واحد طی چند سال آتی نزاع فلسطینان و اسرائیل حل و فصل می‌شود و در نتیجه آن، اسم نخست‌وزیر اسرائیل، «محمد» خواهد شد.

طبق این گزارش، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در تاریخ دوم آگوست به اردن رفت و با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور دیدار و درباره نشست طرف اردنی با ترامپ که ماه جولای گذشته برگزار شد، گفت‌وگو کرد.

ملک عبدالله به لودریان گفت که او در دیدار با ترامپ اعلام کرد که شماری از جوانان فلسطینی ترجیح می‌دهند زیر سایه دولتی واحد با اسرائیلی‌ها زندگی کنند و از حقوق مساوی برخوردار شوند.

پادشاه اردن همچنین به ترامپ گفت: «در نتیجه این امر، اسرائیل هویت یهودی را از دست خواهد داد».

در مقابل، ترامپ با حالت تمسخر پاسخ داد: «حرف تو منطقی است. در وضعیت تشکیل دولتی واحد، نخست‌وزیر اسرائیل طی چند سال آینده نامش محمد خواهد شد!»

بر این اساس، ترامپ در دیدار با پادشاه اردن اعلام کرده که همچنان به روند صلح در خاورمیانه پایبند است. رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که دولتش در رسیدن به توافقی بین اسرائیل و طرف فلسطینی شکست خورده است و ممکن نیست دیگر دولت‌های آمریکا این امر را محقق کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز