خبرگزاری کار ایران

پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایلنا:

سخنان رهبری درمورد مذاکره با آمریکا مبتنی بر تحلیل‌های دقیق و واقعی بود/ دشمنان بر توانایی نظامی ایران واقف هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۳۲۱

یک دیپلمات پیشین گفت: سخنان روز گذشته رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا مبتنی بر تحلیل‌های دقیق و واقعی بود؛ چراکه آمریکا نشان داده که به تعهدات بین‌المللی پایبند نیست.

محسن پاک آیین در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت مذاکره با آمریکا گفت: صحبت‌های رهبری بسیار دقیق و مبتنی بر تحلیل‌های واقعی بود. ایشان در سخنرانیخودشان  دو مورد را مطرح فرمودند، یکی از آنها بحث مذاکره است؛ آمریکایی‌ها با توجه به سوابقی که در طول سال‌های اخیر و به خصوص در دوره اجرای برجام از خود نشان دادند برای ما ثابت کردند که به تعهدات خودشان نه تنها در رابطه با ایران بلکه با سایر کشورهای جهان و حتی متحدین اروپایی خودشان پایبند نیستند پس چه دلیلی دارد با چنین کشوری وارد مذاکره مجدد شویم. 

این دیپلمات پیشین ادامه داد: شخصا فکر می‌کنم بحثی را که ترامپ در خصوص مذاکره بدون شرط با ایران مطرح کرده بیشتر یک جنگ روانی با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی داخل ایران و کشورهای منطقه و اروپایی است، لذا معتقدم هدف مثبتی در این مذاکرات وجود ندارد و انجام آن در جهت منافع ملی ما نخواهد بود.

پاک‌آیین افزود: به عنوان مثال همزمان با سخنان و ابراز علاقه رییس‌جمهور ایالات متحده برای مذاکره با ایران، عوامل آمریکا حتی رییس دفتر پمپئو وزیر امور خارجه مکررا در تماس تلفنی با شرکت‌های مختلف اروپایی از آنها می‌خواهد با ایران همکاری نکنند و به صورت شفاهی تهدید می‌کند که آیا شما و خانواده‌تان نمی‌خواهید به آمریکا سفر کنید.  واضح است که ایالات متحده از طرفی بر طبل دشمنی می‌کوبد و از طرف دیگر می‌گوید می‌خواهیم با ایران مذاکره کنیم.  پس صحبتی که آقا فرمودند بسیار دقیق است و ایشان اشاره دقیقی هم داشتند که اگر بر فرض محال بخواهیم مذاکره کنیم، با این دولت آمریکا مذاکره نخواهیم کرد؛ چراکه ترامپ بیش از سایر روسای‌جمهور آمریکا بدنبال احیای مجدد هژمونی و سلطه آمریکا نه فقط بر ایران بلکه بر باقی کشورهای جهان است. 

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی در خصوص صحبت مقام معظم رهبری در رابطه با عدم آغاز جنگ هم گفت: سخن رهبری در این مورد بسیار دقیق عنوان شده؛ کشور ما بیش از سیصد سال است که با هیچ کشوری وارد جنگ نشده و در دوره جنگ با عراق هم ما فقط از خودمان دفاع کردیم و جنگ به ما تحمیل شد. ما ثابت کرده‌ایم که کشور جنگ‌طلبی نیستیم. 

وی افزود: دشمنان ما هم با علم بر این موضوع و اینکه می‌دانند کشور ما از چه توانایی‌هایی برخوردار است با ایران وارد جنگ نمی‌شوند به همین دلیل است که رهبری مساله جنگ را هم منتفی دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز