خبرگزاری کار ایران

احمد ابوالغیط:

اتحادیه عرب گرفتار بحران مالی است/ ایران، عامل تداوم بحران یمن

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۰۶

دبیرکل اتحادیه عرب درباره بحران مالی این اتحادیه هشدار داد که چنین وضعیتی می‌تواند به توقف فعالیت‌های آن در خارج بینجامد.

به گزارش ایلنا، «احمد ابوالغیط» دبیرکل سازمان ملل طی گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، ایران را به مداخله در بحران یمن متهم کرد و مدعی شد این رویکرد ایران عامل تداوم این بحران است.

ابوالغیط در این اظهارات بی‌اساس گفت: «ایران تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران در یمن را از بین می‌برد».

وی در ادامه درباره بحران مالی اتحادیه عرب هشدار داد و گفت:‌ «اتحادیه عرب با بحران مالی بزرگی روبه‌رو است که تاثیر منفی بر فعالیت‌های این اتحادیه در خارج می‌گذارد. مثلا ممکن است اتحادیه عرب نتواند در فعالیت‌های بین‌المللی مشارکت داشته باشد. همگان از اتحادیه عرب سود می‌برند ولی برخی نمی‌خواهند به مسئولیت‌های‌شان در قبال آن عمل کنند. از همگان می‌خواهم هدف حفظ مفهوم کار مشترک عربی را در نظر بگیرند؛ زیرا این تنها گزینه برای امت عربی در برهه کنونی به‌شمار می‌رود».

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه اظهار داشت: «عربستان نقش اساسی و مهمی در فعالیت مشترک عربی ایفا می‌کند و ریاستش بر این دوره فرصت خوبی را برای پیشبرد همکاری و هماهنگی عربی فراهم کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز