خبرگزاری کار ایران

القاعده هرگونه توافق با امارات در یمن را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۳۹

شاخه القاعده یمن در واکنشی دیرهنگام به گزارش رسانه‌ای مبنی بر توافق محرمانه این گروه تروریستی با امارات متحده عربی، هرگونه توافقی را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هفته گذشته در گزارشی مفصل از ارتباط‌ پنهان و گسترده نیروهای ائتلاف عربی از جمله امارات عربی متحده با سازمان تروریستی القاعده در یمن پرده برداشت و نوشت که آمریکا نیز از این ارتباط‌ها مطلع است.

به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، اعضای القاعده و عناصری که اخیرا به آن گروه پیوسته‌اند، از دید نیروهای ائتلاف «جنگجویانی استثنایی» هستند و این ائتلاف در تلاش برای تصرف مناطق تحت کنترل آنها در یمن، با این گروه ائتلاف کرده است.

در همین راستا، «مسلم الراشدی» افسر بلندپایه ارتش امارات، دوشنبه گذشته این افشاگری خبرگزاری آسوشیتدپرس را رد کرد و مدعی شد ائتلاف عربی به طور فعال در حال نبرد با این گروه است.

به گفته مقام‌های اماراتی، در حال حاضر حدود ۲۰۰ جنگجوی شاخه القاعده در جنگ یمن هنوز فعال هستند و هیچ‌گونه همکاری یا همدستی هم بین آنها و نیروهای ارتش امارات یا ائتلاف وجود ندارد..

شاخه القاعده در یمن نیز امروز- شنبه- در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «تلگرام» اعلام کرد، این گزارش هیچ‌گونه اعتباری ندارد و به دور از واقعیت و شواهد است.

این گروه تروریستی اظهار داشت، عربستان سعودی و امارات با آمریکا برای دستیابی به اهدافشان از «کثیف‌ترین ابزار استفاده می‌کنند که به زودی این مساله آشکار خواهد شد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز