خبرگزاری کار ایران

تهدید نخست‌وزیر مکلف لبنان:

در صورت اصرار بر ازسرگیری روابط با دمشق، دولت تشکیل نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۸۰

نخست‌وزیر مکلف لبنان مخالفت شدید خود را با ازسرگیری روابط بین لبنان و دولت سوریه و بازگردان آن به سطح قبلی مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان، روز گذشته در حاشیه نشست حزب «جریان المستقبل» که خود ریاست آن را بر عهده دارد، تأکید که رد با ازسرگیری روابط دولت لبنان با دمشق «موافق نیست و جای هیچ‌گونه بحثی در این خصوص وجود ندارد».

الحریری درخصوص درخواست‌های برخی جریان‌های سیاسی مبنی بر ازسرگیری روابط بین بیروت و دمشق و بازگردان آن به سطح قبل از جنگ به‌عنوان شرط تشکیل دولت در لبنان، با قاطعیت گفت: «اگر دیگران بر بازگشت روابط لبنان و سوریه از باب گذرگاه نصیب اصرار می‌کنند، در آن زمان دولت تشکیل نخواهد شد و این موضوع را با تمام صراحت می‌گویم».

روابط سیاسی میان لبنان و سوریه بعد از آن بحرانی شد که سعد الحریری تحت القائات مسئولان سعودی و برخی کشورهای اروپایی، دمشق را به ترور پدرش «رفیق الحریری» نخست‌وزیر فقید لبنان متهم کرد. این دو کشور روابط خود را از سال  ۲۰۱۱  میلادی به طور کامل قطع کردند.

با این‌حال، روابط با سوریه موضوع این روزها در لبنان است؛ در حالی‌که احزابی از جمله «حزب‌الله»، «جنبش امل» و حزب «جریان ملی آزاد» و نزدیکان رئیس‌جمهوری از احیای روابط بیروت و دمشق حمایت می‌کنند، برخی دیگر از جمله حزب «القوات اللبنانیه»، حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» و حزب «المستقبل» و نزدیکان نخست‌وزیر مخالف این عادی‌سازی روابط هستند.

نخست‌وزیر مکلف لبنان در ادامه اظهار داشت که عدم تشکیل دولت تاکنون تنها شکست لبنانی است و هیچ عامل منطقه‌ای بر روند تشکیل دولت تاثیری نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز