خبرگزاری کار ایران

کمک روسیه به سازمان ملل برای برقراری امنیت مرز‌های جولان اشغالی

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۵۵۹

وزیر دفاع سوریه در دیدار با هیات بلندپایه نظامی سازمان ملل متحد، درباره موضوع بازگشت نیروهای حافظ صلح این سازمان و استقرارشان در منطقه حائل در بلندی‌های جولان اشغالی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، سپهبد «سرگئی کورالنکو» فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، روز  گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد ارتش این کشور برای احیای کامل ماموریت پاسداران صلح سازمان ملل در بلندی‌های جولان، برنامه‌ریزی کرده‌است.

سپهبد کورالنکو خاطرنشان کرد، پس از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو، مقام‌های هر دو طرف «به‌طور منظم با هم در ارتباط هستند».

نتانیاهو، ماه گذشته به مسکو رفت و با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد. نتانیاهو گفته بود در دیدار با پوتین پیام روشن او این بود که اسرائیل مخالف هرگونه حضور ایران در سوریه است.

شماری از تحلیل‌گران و ناظران بر این عقیده هستند که حضور پلیس نظامی روسیه در کنار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های جولان، هم نشان‌دهنده گسترش نفوذ مسکو در این منطقه است و هم حاکی از افزایش نقش میانجی‌گری آن در تنش‌های دیرینه بین اسرائیل و دمشق.

سپهبد روسی گفته است نیروهای این کشور «همکاری نزدیکی با پاسداران صلح ملل متحد خواهند داشت». به گفته او ایست‌های بازرسی در منطقه حائل نظامی، خط تماس‌های فوری و انجام دیدارها و تعاملات منظم از جمله این همکاری‌ها است.

همزمان، سرلشکر «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه نیز با فرمانده پاسداران صلح سازمان ملل دیدار کرده‌ است. به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه( سانا)، سرلشکر علی ایوب و سرلشکر «فرانسیس ویب‌سنزیری» در مورد تماس‌ها و روابط نیروهای دو طرف رایزنی کرده‌اند. این دو در مورد بازگشایی گذرگاه قنیطره نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

پاسداران کلاه آبی سازمان ملل، هفته پیش برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به این سو، در این گذرگاه راهبردی در منطقه حائل گشت‌زنی کرده بودند. گذرگاه قنیطره به شهروندان سوری ساکن بلندی‌های جولان که در اشغال اسرائیل است، اجازه می‌دهد وارد سوریه شوند.

نیروهای سازمان ملل از سال ۱۹۷۴ در منطقه مستقر شدند، اما پس از کنترل منطقه توسط گروه تروریستی «جبهه النصره» در سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک آن شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز