خبرگزاری کار ایران

پای یک زن به ماجرای ترور سفیر روسیه در آنکارا کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۱۳

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور اخیرا زنی را بازداشت کردند که همسرش پیشتر به اتهام مشارکت در ترور سفیر روسیه، بازداشت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، پرونده ترور «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا هنوز بسته نشده است و مقام‌‌های ترکیه به تعقیب و بازداشت متهمان به دست‌داشتن در این جنایت ادامه می‌دهند.

رسانه‌های ترکیه فاش کردند که دستگاه امنیتی به‌تازگی زنی را بازداشت کرده است که همسرش پیشتر به اتهام مشارکت در ترور سفیر روسیه، بازداشت شده است. گفته می‌شود این زن با سازمان وابسته به «فتح‌الله گولن» روحانی منتقد آنکارا که در آمریکا مستقر است، رابطه دارد.

آنکارا فتح‌الله گولن را متهم اصلی کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ می‌دانند. 

کارلوف در  تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ در آنکارا،‌ هنگامی که از یک رخداد هنری بازدید می‌کرد، در سن ۶۲ سالگی به ضرب گلوله کشته شد. وی در حال سخنرانی بود که مرد مسلحی به او تیراندازی کرد و از حاضران خواست که محل را ترک کنند. سپس مرد مسلح دوباره بالای سر سفیر روسیه رفته و چند تیر دیگر به او شلیک کرد. نام فرد مهاجم «مرت آلتینتاش»  ۲۲ ساله و از افسران پلیس ترکیه بوده است.

روزنامه «الصباح» ترکیه در دسامبر گذشته به نقل از دادستانی کل کشور اعلام کرد که قاتل سفیر روسیه با گولن در ارتباط بود و این دو بارها با هم دیدار داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز