خبرگزاری کار ایران

ده‌ها کشته در انفجار ادلب

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۵۳

انفجاری در ادلب واقع در شمال سوریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است که شماری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. برخی گزارش‌ها حاکی‌ست انفجار در محل نگهداری مهمات رخ داده‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انفجاری در شمال سوریه دست‌کم ۳۹ کشته برجای گذاشته‌ و بنا بر گزارش‌ها ۲۱ تن از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

تشکل موسوم به «کلاه‌سفیدها»، که در مناطق تحت کنترل شورشیان حضور دارند، اعلام کردند که این انفجار در منطه مسکونی «سرمدا» در استان ادلب واقع در نزدیکی مرز ترکیه رخ داده‌ است.

گزارش‌ها حاکی‌ست که این انفجارباعث فرو ریختن دو ساختمان شده‌ است و امدادگران با بولدوزر در تلاش برای بیرون آوردن زخمی‌ها بودند. 

منابع وابسته به معارضان تصریح کردند، کشته‌شدگان هم از غیرنظامیان هستند و هم از عناصر گروه تروریستی جبهه‌النصره.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز اعلام کرد محل اصلی انفجار، انبار مهماتی در زیرزمین یکی از ساختمان‌‌ها بود. به گفته این سازمان که مقر آن در لندن است، این انبار در کنترل یک قاچاقچی اسلحه، نزدیک به جبهه‌النصره بود.

با این حال «رامی عبدالرحمن» رئیس‌ این مرکز گفته است دلیل انفجار هنوز مشخص نیست.

اکثر مناطق استان ادلب در کنترل شورشیان سوری‌ است. بسیاری از آنها پس از پیش‌روی‌های نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن‌‌ها در دیگر مناطق کشور به این استان رفته‌اند. جبهه‌النصره و حتی داعش در شهرها و روستاهای ادلب حضور دارند.

طبق این گزارش، در ماه‌های گذشته چند انفجار و سوءقصد رخ داده که در آن‌ها عمدتا سران گروه‌های شورشی  هدف قرار گرفته‌اند. داعش مسئولیت برخی از این حملات را برعهده گرفته و برخی دیگر نیز ناشی از رقابت‌های گروه‌های شورشی و حملات آن‌ها به یکدیگر بود.

ارتش سوریه هدف بعدی‌ عملیات نظامی خود را استان ادلب اعلام کرده است. طبق گزارش رسانه‌ها، از روز یکشنبه گروه بزرگی از نیروهای ارتش در اطراف ادلب سنگر گرفته و آماده انجام «حمله‌ای گسترده» می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز