خبرگزاری کار ایران

نامه فوری عربستان سعودی به شورای امنیت درباره کشتار «صعده»!

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۰۸

هیات دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نامه‌ای فوری به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس‌، «عبدالله بن‌یحیی المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت، ادعا کرد که «ائتلاف متذکر شده است که حمله روز پنجشنبه نهم آگوست ۲۰۱۸ در استان صعده اقدام نظامی مشروعی بود و رهبران حوثی‌ها (انصارالله) را که مسئول سربازگیری کودکان و فرستادنشان به میدان جنگ هستند و همچنین یکی از مربیان برجسته تک‌تیراندازی را هدف قرار داد. این اقدام نظامی بر اساس قوانین انسانی بین‌المللی انجام شده است»!

المعلمی افزود، ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن تأکید می‌کند که بررسی این عملیات را به تیم مشترک تحقیقات و ارزیابی حوادث برای اتخاذ اقدام‌های فوری واگذار کرده است.

این دیپلمات سعودی با انتقاد از عملکرد شورای امنیت درباره پرونده یمن، گفت: «متاسفانه ما شاهد کوتاهی شورای امنیت درباره مقابله با نقض‌های صورت‌گرفته درباره قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ این شورا هستیم. حوثی‌ها از انبار موشک‌های بالستیک و پهپادها که به صورت غیرقانونی به آن مجهز شده‌اند، برای تهدید ثبات منطقه و دریانوردی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب استفاده می‌کنند».

این در حالی‌ست که «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المسیره»، تاکید کرد جامعه بین‌المللی باید تدابیری عملی برای مجازات عاملان کشتار کودکان یمنی اتخاذ کند و نباید به محکوم کردن آن اکتفا کند.

طبق این گزارش، در پی حمله روز پنجشنبه جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» استان صعده ۱۳۰ نفر که بیشترشان کودک بودند، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز