خبرگزاری کار ایران

مهلت‌های قانونی برای تشکیل رؤسای سه‌گانه در عراق

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۲۵

دادگاه فدرال عراق اعلام کرد که موعدهای مقرر براساس قانون اساسی برای تشکیل رؤسای سه‌گانه بعد از اعلام نتایج اولیه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، دادگاه فدرال عراق، امروز- شنبه- اعلام کرد که موعدهای مقرر برای تشکیل روسای سه‌گانه (رئیس پارلمان، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر) بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی آغاز می‌شود.

«ایاس الساموک» سخنگوی دادگاه فدرال عراق، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد، مرحله بررسی شکایت‌ها حدود دو هفته طول می‌کشد و از تاریخ انتشار نتایج اولیه در مطبوعات آغاز می‌شود.

وی افزود، این شکایت‌ها به شورای کمیته انتخابات ارائه شده و طی سه روز آینده به هیات قضایی ارجاع می‌شود. 

به گفته این سخنگو، نهایی‌کردن شکایت‌ها و اعتراضات طی ۱۰ روز انجام می‌شود و سپس کمیسیون انتخابات فهرست‌‌های نهایی را برای تصویب‌شدن به دادگاه فدرال ارسال می‌کند.

شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، بامداد جمعه در اطلاعیه‌ای نتایج آرای ۱۷ استان عراق را ۱۰۰ درصد مطابق نتایج اعلام‌شده بر اساس شمارش الکترونیکی دانست. به این ترتیب فهرست انتخاباتی «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» با احراز ۵۴ کرسی از ۳۲۰ کرسی مجلس، در جایگاه نخست قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز