خبرگزاری کار ایران

پیشروی ۴۰ کیلومتری ارتش سوریه در بادیه السویداء/ پنتاگون از تبادل آتش میان «قسد» و نیروهای آمریکایی خبر داد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۹۵۶

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرد، در فوریه گذشته در استان دیر الزور طی تبادل آتش بین تفنگداران دریایی آمریکایی و عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، که مورد حمایت واشنگتن هستند، یک نیروی آمریکایی زخمی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۱۷ فوریه گذشته بین نیروهایی از تفنگداران دریایی آمریکا و عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه» تبادل آتش انجام شده است.

طبق این بیانیه، تبادل آتش‌ میان شبه‌نظامیان «قسد» و نیروهای آمریکایی در مرکز منطقه «وادی فرات» در استان دیرالزور به‌وقوع پیوسته است.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی تصریح کرد، تیمی به فرماندهی یک سرهنگ تفنگداران دریایی آمریکا در حال تحقیق درباره این حادثه هستند. با این حال، طی این تحقیقات مشخص نشده است که آیا نظامیان آمریکایی عمدا تیر خورده یا تیراندازی از سوی شبه‌نظامیان کرد بی‌هدف و اشتباهی بوده است.

در حالی‌که وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها درباره حوادث این‌چنینی را به سرعت مخابره می‌کند ولی تعلل پنتاگون درخصوص افشای حادثه مذکور نامعلوم است.

گزارش‌ها از آخرین تحولات میدانی در جبهه جنوبی سوریه نیز حاکی‌ست که یگان‌های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هم‌پیمان، به پپشروی‌‌های چشمگیری در «بادیه» استان السویداء دست یافته‌اند و توانسته‌اند در محور «سد الزلف»، «تپه‌های «الضبع»، «الضبیعه»، «علم»، «الصفا»، «ارض الکراع» مستقر شوند.

بر این اساس، نیروهای دولتی سوریه کنترل خود را تا عمق حدود ۴۰ کیلومتری ریف شرقی السویداء تثبیت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز