خبرگزاری کار ایران

رژیم صهیونیستی توافق آتش‌بس در نوار غزه را رد کرد/ دستور نتانیاهو به تشدید حملات

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۸۶

منابع فلسطینی می‌گویند جنبش حماس و اسرائیل بر سر برقراری آتش‌بس تازه‌ای در نوار غزه به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ۲ مقام فلسطینی، شب گذشته اعلام کردند که گروه حماس و اسرائیل بر سر برقراری آتش‌بس تازه‌ای در غزه به توافق رسیده‌اند.

هنوز دو طرف به طور رسمی این توافق آتش‌بس را تایید نکرده‌اند.

در حالی‌که یک مقام اسرائیلی، که نخواسته است نامش فاش شود، توافق بر سر آتش‌بس با فلسطینیان را رد کرده است.

در پی تشدید حملات میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، سازمان ملل متحد و مصر تلاش‌های دیپلماتیک خود برای برقراری آتش‌بس در این باریکه افزایش داده‌اند.

یک مقام فلسطینی گفته است: «با میانجیگری مصر گروه‌های فلسطینی در غزه با بازگشت آرامش توافق کردند و تا زمانی که اسرائیل آن را رعایت کند فلسطینیان دست به اقدامی نخواهند زد».

گزارش‌ها حاکی است که چهارشنبه و پنجشنبه از یک سو جنگنده‌ها و توپخانه ارتش اسرائیل نقاطی را در غزه هدف قرار دادند، و از سوی دیگر، با افزایش حملات راکتی از غزه به جنوب اراضی اشغالی، ساکنان این منطقه به پناهگاه‌ها فراخوانده شدند.

ارتش اسرائیل طی چهارشنبه و پنجشنبه دستکم ۱۵۰ نقطه را در غزه هدف قرار داده‌اند. این در حالی است که گروه‌های فلسطینی تا ظهر پنج‌شنبه از غزه بیش از ۲۵۰ راکت‌ و خمپاره به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که در ساعات اولیه حملات اسرائیل در بامداد پنج‌شنبه سه تن شهید و بیش از ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

«گردان‌های عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای گفت که با اسرائیل «به خاطر جنایاتش، تسویه حساب سنگینی خواهد کرد» و «دیگر طرح‌های آتش‌بس را نمی‌پذیرد».

از سوی دیگر نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه در یک نشست «اضطراری» به بررسی این وضع پرداختند.

برخی از رسانه‌های اسرائیل می گویند که کابینه این رژیم با تشدید حملات به غزه موافقت کرده است.

طبق این گزارش‌ها، بحران دو روز اخیر، احتمال دارد به تکرار عملیات ارتش اسرائیل در غزه مانند سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ بیانجامد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز