خبرگزاری کار ایران

یک مقام «حماس»:

توافق با اسرائیل درباره آتش‌بس در نوار غزه به‌زودی نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۱۲۵

یک مسئول در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پیش‌بینی کرد که این جنبش در پایان ماه آگوست به توافق آتش‌بس در نوار غزه، با رژیم صهیونیستی دست یابد.

به گزارش ایلنا، یک مقام مسئول در جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود مذکرات جاری میان این جنبش و اسرائیل اواخر آگوست به پایان برسد.

وی با بیان این‌که مذکرات میان طرفین درباره آتش‌بس، با نظارت مصر، قطر و سازمان ملل در حال انجام است، تصریح کرد هیات‌های هر دو طرف طی دو هفته آینده همدیگر را محک خواهند زد.

به گفته وی، مصر و سازمان ملل در این مذاکرات میانجیگری می‌کنند و ترکیه و قطر نیز نقش سازنده‌ای در آن دارد.

اخیرا اخباری درباره پیشنهاد «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه، درباره حل و فصل فراگیر بحران میان حماس و اسرائیل گزارش شده است.

در پی تشدید تنش میان گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، و اسرائیل به دنبال راهپیمایی‌های «بازگشت بزرگ» که از اواخر ماه مارس گذشته آغاز شده است وطی آن حدود ۱۵۰ فلسطینی شهید و هزاران تنفر نیز زخمی شدند، رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال راه حلی برای آتش‌بس هستند.

منابع مطلع درباره جزئیات توافقی که قرار است میان این دو طرف امضا شود، تصریح کردند که این توافق شامل بازگشایی دائم گذرگاه «رفح» بین نوار غزه و مصر، کاهش محاصره گذرگاه کرم ابوسالم از سوی اسرائیل، احداث بندر و فرودگاه در شبه‌جزیره سینای مصر که ساکنان غزه بتوانند از آن استفاده کنند، توقف درگیری‌ها به مدت پنج سال و آزادی چهار اسیر اسرائیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز