خبرگزاری کار ایران

وزیر تجارت بریتانیا:

ناسازگاری اتحادیه اروپا ما را به سوی خروج بدون برگزیت سوق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۳۵

وزیر تجارت بریتانیا گفت اتحادیه اروپا میان «پاکی ایدئولوژیک» و اقتصاد حقیقی باید یکی را انتخاب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «لیام فاکس» وزیر تجارت بریتانیا، گفت که «ناسازگاری» از جانب اتحادیه اروپا بریتانیا را به سوی خروج بدون برگزیت سوق می‌دهد. او در مصاحبه‌ای که روز گذشته -شنبه- در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد این اظهارات را مطرح کرد. 

بریتانیا تا هشت ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، اما دولت این کشور هنوز باید بر سر شرایط خروج از بروکسل با این اتحادیه به توافق برسد. این در حالی است که دولت بریتانیا احتمال خروج از اتحادیه اروپا بدون یک توافق رسمی را در نظر قرار داده است. 

فاکس که از اعضای طرفدار برگزیت در کابینه دولت بریتانیا است، احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا را ۶۰ به ۴۰ می‌داند. 

فاکس که از سفری تجاری به ژاپن بازگشته بود گفت: «به گمان من، ناسازگاری اتحادیه اروپا ما را به سوی خروج بدون برگزیت سوق می‌دهد.»

وی گفت: «ما اصول این توافق را شکل داده‌ایم، اما چنانچه اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد که وسواس به رفاه اقتصادی مردم اروپا ارجحیت دارد، پس این یک برگزیت دیوان‌سالارانه است، نه برگزیت مردم. بنابراین نتیجه‌ای جز خروج بدون برگزیت نخوایم داشت.»

فاکس گفت که اتحادیه اروپا میان «پاکی ایدئولوژیک» و اقتصاد حقیقی باید یکی را انتخاب کند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز