خبرگزاری کار ایران

یکی از مسئولان «انصارالله» خبر داد:

فرانسه از عملیات نظامی علیه یمن خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۷۸

یکی از مسئولان ارشد جنبش انصارالله یمن از خروج فرانسه از ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «حسین العزی» رئیس روابط خارجه در جنبش انصارالله و معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که فرانسه دیگر بخشی از عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن نیست.

العزی، روز گذشته در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «فرانسه به ما تاکید کرد که دیگر در عملیات ائتلاف متجاوز به یمن حضور ندارد و امروز از راهکارهای سیاسی به عنوان تنها گزینه موجود حمایت می‌‌کند. ما از این موضع مثبت فرانسه قدردانی می‌کنیم ولی نسبت به عدم توقف قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی و امارات از سوی پاریس متأسف هستیم».

وی در خصوص نبرد «الحدیده» تصریح کرد: «جامعه جهانی تلاش می‌‌کند تا خود را از تبعات این نبرد دور کند. این مساله به این معناست که امارات هم از سوی یمنی‌ها و هم از سوی جامعه جهانی تحت فشار است».

پیشتر روزنامه فرانسوی «فیگارو» اعلام کرده بود که نیرو‌های ویژه فرانسوی در کنار نیرو‌های اماراتی در نبرد‌های ساحل غربی یمن حضور دارند. ولی وزارت دفاع فرانسه مشارکت در هرگونه نبردی در این منطقه را تکذیب کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز