خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

فعالیت‌های جدید پیونگ‌یانگ در کارخانه تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۸۷

یک منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت که عکس‌ها و تصاویر فروسرخ نشان از حرکت وسایل نقلیه در یک کارخانه تولید موشک‌های بالستیک دارد، اما جزئیاتی درباره میزان پیشرفت تولید احتمالی موشک‌ها ارائه نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ماهواره‌های جاسوسی آمریکا فعالیت‌های جدیدی را در یک کارخانه کره شمالی کشف کردند که نخستین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را تولید کرده بود. یک مقام رسمی آمریکایی روز گذشته -دوشنبه- با اعلام این خبر گفت که این موشک‌ها قابلیت رسیدن به ایالات متحده را نیز دارند. 

این منبع که به‌علت محرمانه بودن این خبر نخواست نامش فاش شود، گفت که عکس‌ها و تصاویر فروسرخ نشان از حرکت وسایل نقلیه در این ساختمان دارد، اما جزئیاتی درباره میزان پیشرفت تولید احتمالی موشک‌ها ارائه نمی‌دهد. 

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست روز گذشته در گزارشی از احداث یک یا دو کارخانه جدید برای تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای سوخت مایع در حومه پیونگ‌یانگ خبر داد. واشنگتن پست به نقل از یک مقام آگاه با مسائل اطلاعاتی این خبر را منتشر کرده بود.

یک مقام رسمی آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد، یکی از عکس‌های ماهواره‌ای تریلر و کامیونی را نشان می‌دهد که کره‌شمالی پیشتر از آن‌ها برای انتقال موشک‌های قاره‌پیمایش استفاده می‌کرد. با این وجود، از آنجایی که تریلر کاملا پوشیده بود، نمی‌توان از محموله آن مطمئن بود، البته اصولا اگر محموله‌ای در کار باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز