خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

کاهش قیمت فرآورده‌های نفتی در کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۵۱

از زمان بهبود روابط میان پیونگ یانگ و واشنگتن این ترس به‌وجود آمده که از بار سیاست «فشار حداکثری» تحریم‌ها بر کره‌شمالی کاسته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت گازولین در کره‌شمالی از پایان ماه مارس به نصف رسیده است؛ امری که نشان از آن دارد که سوخت در حال ورود به اقتصاد این کشور منزوی است، حال چه از طریق چین، چه دیگر کشورها. این در حالی است که تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور همچنان پابرجاست. 

شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر قطعنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن واردات نزدیک به ۹۰ درصد از نفت پالایش‌شده به کره‌شمالی، در پی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، ممنوع شده است. 

اما از زمان بهبود روابط میان پیونگ یانگ و واشنگتن و دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده و همچنین گرم شدن روابط میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی، این ترس به‌وجود آمده که از بار سیاست «فشار حداکثری» تحریم‌ها کاسته شده است. 

امروز -سه‌شنبه- قیمت گازولین فروخته شده به‌وسیله دلالان در پیونگ‌یانگ کیلویی یک دلار و ۲۴ سنت بود؛ این یعنی ۳۳ درصد کمتر از قیمت ماه ژوئن، یعنی کیلویی یک دلار و ۸۶ سنت و ۴۴ درصد کمتر از قیمت ماه مارس که به کیلویی دو دلار و ۲۲ سنت رسیده بود. قیمت فراورده‌های دیزلی در پیونگ‌یانگ به کیلویی ۸۵ سنت رسیده است که نسبت به ماه مارس کاهشی ۱۷ درصدی داشته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز