خبرگزاری کار ایران

نخستین انتخابات در زیمبابوه، در دوران پساموگابه

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۶۳

زیمباوه، این کشور آفریقایی، پس از دهه‌ها آشوب اقتصادی و سرکوب، بنا دارد برگی دیگر را در تاریخ خود رقم بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری یورونیوز، انتخابات ریاست‌جمهوری در زیمبابوه امروز -دوشنبه- آغاز شد. پس از سال‌های متمادی، این نخستین انتخابات در این کشور است که نام «رابرت موگابه»، رئیس‌جمهوری برکنارشده، در فهرست نامزدهای آن قرار ندارد. 

حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند و گزارش‌ها حاکی از صف‌های طولانی در بیرون از حوزه‌های اخذ رای است. این در حالی است که این کشور آفریقایی، پس از دهه‌ها آشوب اقتصادی و سرکوب، بنا دارد برگی دیگر را در تاریخ خود رقم بزند. 

در این انتخابات، «امرسون مناگاگوا» جانشین موگابه، با «نلسون کامیزا» سیاستمدار این کشور، رقابت می‌کند. مناگاگوا اعلام کرده که بنا دارد تغییر را برای کشورش به ارمغان بیاورد. کامیزا وکیلی است ۴۰ ساله که سودای بدل شدن به جوان‌ترین رئیس‌جمهوری این کشور را در سر می‌پروراند. 

مناگاگوا که دیگر از حمایت رئیس پیشین خود برخوردار نیست،‌ کامیزا را متهم به ارتباط با موگابه می‌کند. 

وی گفت: «قضیه بسیار ساده است؛ یا کامیزا را که دست در دست موگابه دارد انتخاب می‌کنید یا با انتخاب من راه را برای یک زیمبابوه نو هموار می‌کنید.»

این در حالی است که نظرسنجی‌ها از پیشتازی مناگاگوا در برابر کامیزا حکایت دارد. چنانچه هیچ یک از دو نامزد نتواند بیش از نصف آرا را به خود اختصاص دهد، دور دوم انتخابات در تاریخ هشتم سپتامبر برگزار خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز