خبرگزاری کار ایران

ضرب الاجل هراره به موگابه برای استعفا

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۶۱۶

رئیس‌جمهوری زیمبابوه تنها تا عصر امروز فرصت دارد که از سمتش کناره‌گیری کند،‌ در غیر اینصورت حزب حاکم این کشور روند استیضاح وی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رابرت موگابه» رئیس جمهور زیمبابوه تا ساعت پنج عصر به وقت محلی این کشور فرصت دارد که از سمت خود کناره‌گیری کند در غیر این صورت حزب حاکم این کشور روند استیضاح موگابه ۹۳ ساله را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که انتظار می رفت موگابه در سخنرانی شب گذشته خود از سمتش استعفا داده و کناره‌گیری کند. وی اما در این سخنرانی هیچ اظهارنظری در این‌باره نکرد و تاکید کرد که به کارش ادامه خواهد  داد.

این در حالی است که حزب «زانو پی اف» حزب حاکم زیمبابوه که ریاست آن را موگابه بر عهده داشت، نیز با اعلام عدم حمایت از رئیس‌جمهوری این کشور خواستار کناره‌گیری وی شد.

پارلمان زیمبابوه امروز جلسه‌ای نخواهد داشت بنابراین هرگونه روند استیضاح رئیس‌جمهوری سه‌شنبه انجام خواهد و لزوما روند رای‌گیری در این زمینه نیز لزوما در همان روز انجام نخواهد شد.

فرماندهان نظامی زیمبابوه که در میان افرادی هستند که خواستار استعفای موگابه شده بودند نیز قرار است امروز نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار کنند.

هفته گذشته ارتش زیمبابوه با به دست گرفتن قدرت در این کشور موگابه را وارد حصر خانگی کرد. ارتش با بیان اینکه قصد کودتا ندارد، عنوان کرد که به دنبال محافظت از کشور و بازداشت افرادی است که مرتکب جرایمی علیه این کشور شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز