خبرگزاری کار ایران

یک مقام رسمی کاخ سفید خبر داد؛

تیم دونالد ترامپ مشغول کار روی طرحی اقتصادی برای «صلح در خاورمیانه» است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۴۰

آمریکا در حال کار روی طرح صلح برای حل بحران در نوار غزه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رسمی آمریکایی گفت که کاخ سفید بنا دارد طرحی را برای بهبود وضعیت اقتصادی در قالب برنامه صلح میان اسرائیل و فلسطین و پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه ارائه کند. 

یک مقام رسمی کاخ سفید در نشستی خبری که روز دوشنبه برگزار شد، گفت که نمایندگان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حال کار بر روی جزئیات این طرح پیشنهادی هستند تا تاریخ انتشار این طرح کلی را تعیین کنند.

بنابراین هنوز تاریخی برای انتشار این برنامه مشخص نشده است. ترامپ امیدوار بود که در سال جاری میلادی بتواند از این برنامه پرده بردارد، اما تصمیم او برای انتقال سفارت به بیت‌المقدس، به تنش‌ها در منطقه دامن زده است. 

فلسطینیان گفته‌اند که دیگر اطمینانی به برنامه صلح دولت ترامپ ندارند و از ماه دسامبر و انتقال سفارت، خود را از برنامه صلح کنار کشیده‌اند. 

کاخ سفید جزئیاتی را درباره این طرح پیشنهادی ارائه کرده که بدبینی زیادی را به همراه داشته است. 

طرح صلح ترامپ نتیجه دیپلماسی منطقه‌ای «جرد کوشنر»، مشاور کاخ سفید و داماد رئیس‌جمهوری و «جیسون گرینبلت»، یک وکیل بانفوذ، است. 

این مقام کاخ سفید گفت که این دو نماینده از رهبران منطقه خواسته‌اند تا برای هر مساله‌ای که می‌توانند با آن کنار بیایند و طرف مقابل بتواند آن را بپذیرد، طرحی کلی ارائه کنند.

وی در ادامه عنوان کرد که طرح ترامپ بسیار دقیق و با جزئیات بسیار است و بخش‌های نهایی آن که هنوز به پایان نرسیده بر برنامه‌های اقتصادی استوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز