خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:

اروپا در نزاع تجاری با آمریکا زمان خریده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۱۵

وزیر خارجه آلمان از دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، با استقبال از توافق اولیه میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ژان-کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا برای کاستن از تنش‌‌های تجاری، گفت که نتیجه این دیدار مثبت بوده و اروپا توانسته برای خود زمان بیشتری بخرد.

ماس در یک نشست مطبوعاتی در سئول گفت: «این هنوز نتیجه مطلوب ما نیست، اما حاصل گفت‌وگو میان اتحادیه اروپا و آمریکا درباره تجارت آزاد و حمایت‌گرایی نسبت به گذشته مثبت‌تر است.»

بر اساس این گزارش، ترامپ بعد از دیدار با یونکر در روز چهارشنبه گفته بود که آمریکا برای کاهش موانع تجاری با اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد.

وی افزود که دو طرف برای به صفر رساندن تعرفه‌ها و یارانه‌ها برای کالاهایی غیر از صنایع اتومبیل‌سازی تلاش خواهند کرد.

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری مشترک با یونکر گفت که در حال حاضر آمریکا و اتحادیه اروپا روابط تجاری به ارزش یک تریلیون دلار دارند که بزرگ‌ترین روابط تجاری در جهان است. ما به دنبال تقویت این روابط تجاری به نفع همه شهروندان آمریکایی و اروپایی هستیم. از این‌رو امروز موافقت کردیم در وهله نخست برای رسیدن به تعرفه‌های صفر، موانع تعرفه‌ای صفر و یارانه صفر بر کالا‌های غیر خودرو تلاش کنیم.

ما همچنین برای کاهش موانع و افزایش تجارت در زمینه خدمات، کشاورزی، اقلام دارویی و سویا تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد که روابط آمریکا و اتحادیه اروپا وارد فصل جدیدی شده است و امروز «روزی بسیار بزرگ برای تجارت آزاد و عادلانه» است.

یونکر نیز در این‌باره گفت: «زمانی که به کاخ سفید دعوت شدم، یک نیت داشتم و نیت من این بود که امروز به توافق برسیم و ما امروز به توافق رسیدیم. ما حوزه‌های همکاری را شناسایی کردیم. دو طرف برای دستیابی به تعرفه‌های صفر در زمینه کالا‌های صنعتی تلاش خواهند کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز