خبرگزاری کار ایران

منبع سوری:

به سرنگونی جنگنده‌ توسط اسرائیل در جولان پاسخ می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۸۷

یک منبع سوری تاکید کرد که کشورش پاسخ اقدام رژیم اسرائیل در سرنگون کردن یک جنگنده سوری بر فراز خاک سوریه را در زمان مناسب خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، یک منبع سوری در واکنش به ساقط کردن یک جنگنده این کشور توسط اسرائیل، متذکر شد پاسخ سرنگونی هواپیمای سوری طول نخواهد کشید. این پاسخ، با برداشتن گام‌هایی داده خواهد شد که بارزترین آنها، تکمیل عملیات نظامی با قدرت فزاینده (در جنوب سوریه) و پاسخ مستقیم به نیروهای اسرائیلی در زمان مناسب است. سومین گام، خنثی کردن تلاش‌ها برای دور کردن هم‌پیمانان سوریه از این منطقه است.

وی تصریح کرد، اسرائیل می‌کوشد عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه، که تحت حمایت مستقیم این رژیم قرار دارد را متوقف کند.

این منبع اظهار داشت، تل‌آویو می‌داند که مرحله بعد از جنگ علیه تروریسم در سوریه همانند مرحله قبل از آن نخواهد بود.

این دیپلمات سوری به رژیم صهیونیستی درباره تکرار چنین تجاوزهایش هشدار داد؛ چرا که این اقدامات «می‌‌تواند آتشی را شعله‌ور کند که قادر نخواهد بود آن را متوقف کند».

وی خاطرنشان کرد: «نیروهای اسرائیلی هواپیمای سوری را از روی عمد و در داخل حریم هوایی سوریه، هدف قرار دادند. این امر تاکید می‌کند که آنها قصد ایجاد مشکلی با نیروهای سوریه و تاثیرگذاری بر روند نبرد علیه گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه دارند».

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، یک فروند جنگنده سوریه را پس از آنکه حدود دو کیلومتر در حریم هوایی اسرائیل به پرواز درآمد، با شلیک دو موشک پاتریوت بر فراز جولان هدف قرار داد.

منابع سوری از کشته شدن یک خلبان سوری در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنگنده ارتش سوریه خبر داده و اعلام کردند، از سرنوشت خلبان دوم این جنگنده خبری در دست نیست.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز