خبرگزاری کار ایران

وکیل بنیان‌گذار ویکی‌لیکس:

سکوت مقام‌های اکوادور در رابطه با آینده آسانژ، نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۲۰

وکلای بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس نسبت به نامعلوم بودن سرنوشت وی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وکیل مدافع «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس که اکنون در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است، از سکوت مقام‌های اکوادور در رابطه با آینده وی نگران است.

«کارلوس پاودا»، وکیل جولیان آسانژ، با اعلام این خبر به اسپوتنیک گفت: «ما ۱۰ روز پیش و پنج روز پیش دو نامه به وزارت خارجه اکوادور نوشتیم و محترمانه نگرانی خود را درباره رد درخواست پناهندگی آسانژ ابراز کردیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.»

وزارت خارجه اکوادور اوایل امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که «لنین مورنو» رئیس‌جمهوری این کشور که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد، درباره سرنوشت آسانژ با مقام‌های بریتانیا گفت‌وگو نخواهد کرد. این در حالی است که پیش‌تر رسانه‌ها اعلام کرده بودند که دولت اکوادور بنا دارد پناهندگی آسانژ در سفارت این کشور را لغو کند و او را به دست مقام‌های بریتانیا بسپارد.

پاودا گفت: «ما خواستار دیدار وکلای آسانژ با رئیس‌جمهوری اکوادور شدیم، اما به‌نظر می‌رسد که مقام‌های این کشور علاقه‌ای به این کار ندارند.»

به گفته وکلای آسانژ، چنانچه اکوادور حمایت از وی را متوقف کند، بنیانگذار ویکی‌لیکس باید این فرصت را داشته باشد که با نمایندگان این کشور دیدار کند و اطلاعاتی درباره یک کشور سوم به دست آورد.

آسانژ برای فرار از دستگیر شدن توسط بریتانیا و آمریکا به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده و از سال ۲۰۱۲ در این سفارتخانه زندگی می‌کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز