خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه اکوادور:

ادامه گفت‌وگوها با بریتانیا درباره مسئله آسانژ ضروری است

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۱۰

وزیر خارجه اکوادور با اشاره به لزوم ادامه گفت‌وگوها با بریتانیا بر سر مساله موسس پایگاه «ویکی‌لیکس» گفت که ادامه گفت‌وگوها با بریتانیا ضروری است، به این شرط که تمامی هنجارهای قوانین بین‌المللی، قوانین دولتی و حق خود وی مبنی بر آزادی رفت‌وآمد رعایت شود.»

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریا فرناندا اسپینوسا گراسز»، وزیر خارجه اکوادور، گفت که ادامه گفت‌وگوها با بریتانیا بر سر حل و فصل مسئله «جولیان آسانژ» مؤسس پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس، ضروری است. 

وی در پاسخ به پرسش دانشجویان در آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه روسیه گفت: «ما در پی آن هستیم که راه‌حلی برای مسئله آسانژ و وضعیت سخت او پیدا کنیم. نیاز به توضیح نیست که مهم‌ترین موضوع پایبندی به مضامین حقوق بشری است. ادامه گفت‌وگوها با بریتانیا ضروری است، به این شرط که تمامی هنجارهای قوانین بین‌المللی، قوانین دولتی و حق خود آسانژ مبنی بر آزادی رفت‌وآمد رعایت شود.»

آسانژ در سال ۲۰۱۲ از سفارت اکوادور در لندن تقاضای پناهندگی کرد تا مانع استردادش به سوئد شود. قرار بازداشت او به جرم آزار جنسی و تجاوز صادر شده بود. آسانژ این اتهام‌ها را رد کرد و آن را کاملا سیاسی دانست.

نگرانی مؤسس ویکی‌لیکس از این بود که سوئد ممکن است او را به ایالات متحده مسترد کند. آسانژ در صورت بازگشت به ایالات متحده، به جرم انتشار استاد محرمانه وازرت خارجه، با ۳۵ سال زندان روبه‌رو خواهد شد. از آن زمان تاکنون آسانژ در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز