خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور فرانسه در برابر پارلمان حاضر شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۷۳

وزیر کشور فرانسه متهم به خشونت گروهی و استفاده غیرقانونی از نشان پلیس شده است. وی پس از تظاهرات اول ماه می، به مدت دو هفته و بدون حقوق از کار تعلیق شد، اما دادستان‌ها تنها پس از انتشار این ویدئو در هفته گذشته بود که از این قضیه باخبر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور فرانسه امروز -دوشنبه- در پارلمان این کشور حاضر شد. این در حالی است که فشارها بر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از رسوایی محافظ ارشدش افزایش یافته است.

تصاویر ویدئویی پیش‌تر ضرب و شتم معترضان فرانسوی را در روز اول ماه می توسط «الکساندر بنالا»، محافظ ارشد ماکرون، نشان داد.

قانون‌گذاران مخالف ماکرون، دولت را به سرپوش گذاشتن بر این واقعه متهم می‌کنند. نمایندگان معتقدند که «ژرارد کولوم» وزیر کشور فرانسه، از این واقعه خبر داشته، اما دادستان‌های این کشور را در جریان قرار نداده است.

الکساندر بنالا متهم به خشونت گروهی و استفاده غیرقانونی از نشان پلیس شده است. وی پس از تظاهرات اول ماه می، به مدت دو هفته و بدون حقوق از کار تعلیق شد، اما دادستان‌ها تنها پس از انتشار این ویدئو در هفته گذشته بود که از این قضیه باخبر شدند. 

ماکرون امروز،‌ در پی این واقعه، دستور بازبینی در کارکنان الیزه را صادر کرده است.

پس از کولوم، «میشل دلپوش» رئیس پلیس پاریس، نیز در ساعت دو بعدازظهر به وقت محلی در برابر پارلمان قرار خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز