خبرگزاری کار ایران

دستور ماکرون برای سازماندهی مجدد کارکنان کاخ الیزه

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۶۲

رئیس‌جمهوری فرانسه، در پی فشارهای بسیار، چندین وزیر خود را احضار کرد تا درباره رفتار جنجال‌آفرین محافظ ارشدش با آن‌ها گفت‌وگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بی‌بی‌سی، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، دستور بازبینی در کارکنان الیزه را صادر کرده است. مقام‌های دولت فرانسه، با اعلام این خبر دلیل این اقدام را ضرب و شتم یکی از معترضان در روز «باستیل» توسط محافظ رئیس‌جمهوری فرانسه عنوان کردند. 

ماکرون، در پی فشارهای بسیار، چندین وزیر خود را روز گذشته -یکشنبه- احضار کرد تا درباره این مسئله جنجالی با آن‌ها گفت‌وگو کند. 

«الکساندر بنالا»، محافظ ارشد ماکرون، در حالی که کلاه خود پلیس پوشیده در تظاهراتی در مرکز شهر پاریس یک مرد جوان را با مشت و لگد می‌زند. او متهم به خشونت گروهی و استفاده غیرقانونی از نشان پلیس شده است. 

بنالا روز جمعه از شغل خود برکنار شد. 

یک مقام رسمی گفت که ماکرون این واقعه را «غیرقابل‌قبول» دانسته و وعده کرده که «هیچ بخششی» در این زمینه قائل نشود.

یک مقام ناشناس در کاخ الیزه گفت که «الکسیس کوهلر» مقام ارشد دفتر ریاست‌جمهوری، مسئولیت سازماندهی مجدد دفتر ماکرون را بر عهده گرفته تا از تکرار وقایع مشابه جلوگیری کند. 

رئیس‌جمهوری آمریکا متهم شده که از این واقعه باخبر بوده و تلاش داشته آن را لاپوشانی کند و نتوانسته به‌سرعت نسبت به آن واکنش نشان دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز