خبرگزاری کار ایران

قطر از روسیه سلاح می‌خرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۴۵

سفیر روسیه در قطر اعلام کرد که دو کشور قردادی در زمینه فروش سلاح امضا کرده‌اند.

به گزارس ایلنا به نقل از تاس، «نورمحمد خولوف» سفیر روسیه در قطر گفت که بر اساس قرارداد امضا شده میان دوحه و مسکو، روسیه تفنگ‌های کلاشنیکف و سلاح‌های ضد تانک به قطر می‌فروشد.

این دیپلمات افزود: «قرداد در زمینه همکاری فنی- نظامی در اکتبر ۲۰۱۷ میان قطر و روسیه امضا شد و روند اجرایی کردن این همکاری بعد از آن آغاز شد. قراردادهایی نیز در زمینه تامین تسلیحات سنتی، به عنوان مثال سلاح‌های کالاشنیکف، نارنجک‌انداز و تفنگ‌های خودکار و همچنین سیستم‌های موشکی ضدتانک امضا شد».

به گفته خولوف، دو کشور در حال مذاکره در مورد فروش احتمالی سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ به قطر هستند.

سفیر روسیه در قطر گفت که مذاکرات در باره فروش سیستم پیشرفته دفاع موشکی روسیه به قطر ادامه دارد و هنوز نهایی نشده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اوایل ماه جاری میلادی، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در باره خرید این سیستم دفاع موشکی مذاکره کرد اما طبق گزارش‌ها این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است.

گفته شده عربستان سعودی به شدت مخالف عقد چنین قراردادی است و در حال فشار آوردن بر روسیه برای منصرف کردن این کشور است. عربستان خود یادداشت تفاهمی با روسیه برای خرید این سیستم دفاعی امضا کرده است.

سیستم دفاع ضد موشکی اس-۴۰۰ توان ردگیری و انهدام اهداف هوایی با سرنشین یا بدون سرنشین تا فاصله ۴۰۰  کیلومتری را دارد. اس-۴۰۰ نسخه پیشرفته‌تر سیستم دفاع ضدهوایی اس-٣٠٠ است که ایران در اختیار دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز