خبرگزاری کار ایران

پایان عملیات خروج ساکنین شهرک‌های شیعه‌نشین «الفوعه و کفریا»

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۳۲۴

عملیات خروج ساکنان شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا، بامداد امروز تکمیل شد و اولین گروه از آنها توانستند به مناطق تعبیه‌شده در حلب منتقل شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، آخرین گروه از ساکنان شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا در ادلب، بامداد امروز- جمعه- از طریق گذرگاه «العیس» خارج شدند تا به مناطق تعبیه‌شده در حلب منتقل شوند.

روند انتقال ساکنان این شهرک‌های شیعه‌نشین در استان ادلب صبح روز گذشته پس از توافق دمشق با گروه‌های تروریستی آغاز شد.

طبق توافق ارتش سوریه و معارضان، ساکنان فوعه و کفریا که تعدادشان به هفت هزار نفر می‌رسید، با ۱۲۱ اتوبوس از این شهرک‌ها خارج و به مراکز اقامت موقت «جبرین» در حلب منتقل می‌شوند. روند اجرای توافق تا شامگاه گذشته ادامه داشت و نزدیک به شش هزار نفر طی سه مرحله از ادلب وارد مرکز اقامت موقت جبرین شدند اما تروریستها در آخرین مرحله خروج اتوبوس‌ها،  نزدیک به ۹۰۰ نفر از اهالی این شهرک‌ها را گروگان گرفتند و به آن‌ها اجازه حرکت ندادند.

همزمان تلوزیون سوریه گزارش داد، اولین گروه از ساکنان الفوعه و کفریا که حدود ۳۰۰ نفر هستند، وارد لاذقیه شدند.

در مقابل انتقال این افراد، دولت سوریه نیز شماری از تروریستهای در بندِ زندان‌های خود را برای انتقال به ادلب آزاد کرد، ولی تعدادی از آنان نپذیرفتند که عازم ادلب شوند، زندان‌های آزاد شده ترجیح دادند که به جای انتقال به ادلب، به وضعیتشان رسیدگی شود و در مناطق تحت کنترل دولت سوریه باقی بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز