خبرگزاری کار ایران

آمریکا یک «جاسوس» روس را دستگیر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۳۷۰

یک شهروند روس به اتهام توطئه علیه آمریکا در واشنگتن دستگیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند روس را به‌همراه معلمش به اتهام توطئه علیه آمریکا به‌عنوان یک مامور خارجی دستگیر کرده است. این افراد بنا داشتند یک مسیر ارتباطی مخفی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ایجاد کنند.

بنا به اعلامیه وزارت دادگستری آمریکا، «ماریا بوتینا» روز یکشنبه دستگیر و روز گذشته -دوشنبه- در دادگاهی در واشنگتن حاضر شد. او تا سه روز دیگر که جلسه بعدی دادگاه تشکیل شود، در بازداشت به سر خواهد برد.

بوتینا و «الکساندر تورشین» بانکدار روس، به مدت سه سال تلاش داشتند ارتباطاتی را با مؤسسات سیاسی آمریکایی ایجاد کنند و رویکرد آشتی‌جویانه‌تری را میان سیاست‌مداران آمریکایی بسط دهند. براساس گزارش‌های دادگاه، با نگرانی از به اتمام رسیدن دوران ریاست‌ «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۶، جمهوری‌خواهان را هدف خود قرار دادند.

نخستین کانال ارتباطی این دو شورای ملی سلاح بود، گرچه در مدارک رسمی به‌طور مستقیم اشاره‌ای به این سازمان نشده است.

تورشین چندین بار به‌صورت عمومی به این قضیه فخر فروخته بود که او و بوتینا تنها روس‌هایی هستند که عضو دائم‌العمر این شورا بوده‌اند و از روابط‌شان در این سازمان برای ارباط با رهبران حزب جمهوری‌خواه، سیاستمداران ورهبران اقتصادی بهره بردند. آنان همچنین تلاش کردند با روابط‌شان، با دونالد ترامپ که در آن زمان نامزد ریاست‌جمهوری بود ارتباط برقرار کنند.

شورای ملی سلاح آمریکا در این‌باره اظهارنظری نکرد.

این دستگیری آخرین تحول در رابطه پر فراز و نشیب آمریکا و روسیه و همچنین ترامپ و سازمان‌های اطلاعاتی کشورش است.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز