خبرگزاری کار ایران

استقبال «انصارالله» از طرح شخصیت‌های عربی درباره توقف جنگ در یمن

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۲۳۰

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بر تعامل سازنده با طرح گروهی از شخصیت‌های عربی برای برقراری آتش‌بس موقت در یمن، که با هدف فراهم کردن بستر مذاکراتی تحت نظارت بین‌المللی برای حل پایدار بحران این کشور پیشنهاد شده است، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن (تحت کنترل انصارالله)، روز گذشته بر تعامل سازنده با طرحی که گروهی از شخصیت‌های عربی درباره آتش‌بس سه‌ماهه در یمن به منظور فراهم کردن بستر مذاکراتی تحت نظارت سازمان ملل جهت پایان دادن به جنگ جاری در این کشور پیشنهاد داده‌اند، تأکید کرد.

الحوثی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «در وهله نخست، ما موضع مثبت این نخبگان عرب را ارج می‌نهیم و از آنها به خاطر احساس مسئولیت‌شان برای جلوگیری از ریخته شدن خون یمنی‌ها، تشکر می‌کنیم».

وی افزود: «تاکید می‌کنیم موارد مطرح‌شده را با رویکردی سازنده بررسی خواهیم کرد. ما از آشتی حمایت می‌کنیم و بارها آتش‌بس را به مناسبت ماه‌های حرام و موارد مشابه آن خواستار شده‌ایم ولی کشورهای هم‌پیمان با آن مخالفت کرده‌اند».

این رهبر ارشد انصارالله، از شخصیت‌های عربی که طرح را مطرح کردند، خواست «برای بحث و گفت‌وگو و مطلع شدن از اوضاع از نزدیک و نیز شناختن واقعیت یمن» به این کشور سفر کنند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که «ائتلاف مانع از ورود آنها به یمن نشود و آنها را برای ورود آزاد بگذارد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز