خبرگزاری کار ایران

ترامپ، متن نامه رهبر کره‌شمالی را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۳۱

رهبر کره‌شمالی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا، نشست دوجانبه در سنگاپور را نقطه عطفی در تاریخ روابط دو کشور دانسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که ترامپ عکس آن را در صفحه توئیترش منتشر کرد، نوشته است: «اولین ملاقات پراهمیت با آن عالیجناب و بیانیه‌ای که ۲۴ روز پیش در سنگاپور امضا کردیم در حقیقت آغاز سفری معنادار بود. من از تلاش‌های پرتحرک و خارق‌العاده آن عالی‌جانب برای بهبو روابط بین دو کشور و اجرای وفادارانه بیانیه مشترک قدردانی می‌کنم. من جدا معتقدم که اراده محکم، تلاش‌های صمیمانه و نگرش منحصر به فرد من و عالی‌جناب رئیس‌جمهوری در راستای گشودن آینده‌ای نوین در روابط بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده آمریکا قطعا به ثمر خواهد نشست».

تحلیلگران می‌گویند ترامپ با انتشار نامه رهبر کره‌شمالی، به کسانی پاسخ داده است که گفته‌اند با وجود تاکید ترامپ بر اهمیت اولین ملاقات یک رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی، از زمان نشست سنگاپور تاکنون دستاورد ملموسی از روابط جدید دو طرف گزارش نشده است. برخی از رسانه‌ها حتی گفته‌اند که در این مدت کره‌شمالی برنامه‌های اتمی خود را نه تنها ادامه داده بلکه حتی توسعه هم بخشیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز