خبرگزاری کار ایران

حزب سوسیال‌دموکرات آلمان توافق مرکل و زیهوفر را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۴۱

در پی توافق میان حزب دموکرات‌مسیحی و اتحاد سوسیال‌مسیحی بایرن، منطقه عبور و مرور ویژه‌ای در مرز این کشور با اتریش برای پناهجویانی که در دیگر کشورها نام‌نویسی کرده‌اند، ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکای ائتلافی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در حزب سوسیال‌دموکرات امروز -سه‌شنبه- گفتند که باید درباره توافقی که او با وزیر کشور و رهبر حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی بایرن بر سر مسئله پناهجویان دست یافته تحقیق کرده و آن را بررسی کنند. این در حالی است که مرکل سه ماه برای رسیدن به این توافق با همتایان بایرنی خود وقت صرف کرده است. 

در پی توافق میان حزب دموکرات‌مسیحی و اتحاد سوسیال‌مسیحی بایرن، منطقه عبور و مروری ویژه‌ای در مرز این کشور با اتریش برای پناهجویانی که در دیگر کشورها نام‌نویسی کرده‌اند، ایجاد می‌شود. 

این پناهجویان البته دوباره به کشورهای مبدا بازگردانده می‌شوند، با این حال، اتریش هنوز باید این قانون را تایید کند.

این در حالی است که وین هشدار داده که در صورتی که این توافق عملی شود، تمام اقدام‌های لازم را برای حفاظت از مرزهایش انجام خواهد داد؛ امری که از وجود مشکلات احتمالی بر سر اجرای این توافق خبر می‌دهد. 

مرکل گفته که توافق با «هورست زیهوفر»، وزیر کشور آلمان، نشان از این دارد که برلین در رابطه با مسئله پناهجویان به صورت یکجانبه عمل نمی‌کند و با شرکای اروپایی خود همکاری خواهد داشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز