خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین شکست معارضان در جنوب سوریه؛ ارتش بدون درگیری وارد «بصری الشام» شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۵۱

رسانه‌های خبری و فعالان سوری اعلام کردند معارضان مسلح در جنوب غرب سوریه شهر بصری الشام را به ارتش سوریه واگذار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، واحد رسانه‌ای جنگ وابسته به «حزب‌الله» لبنان اعلام کرد، گروه‌های معارض در شهر بصری الشام در جنوب غرب سوریه موافقت کردند با دولت سوریه مصالحه کنند.

واحد رسانه‌ای جنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عناصر مسلح در شهر بصری الشام واقع در ریف شرقی درعا با مصالحه با دولت موافقت کرده و تسلیحات خود را به ارتش سوریه داده‌اند تا بستر ورود ارتش سوریه به این منطقه آماده شود».

شکست در بصری الشام که بزرگ‌ترین شهر در نزدیکی مرکز استان درعا است، بزرگ‌ترین ضربه به معارضان در رویارویی با عملیات نظامی ارتش در جنوب غرب کشور به شمار می‌رود.

فعالان سوری تصاویری از صحنه‌های تسلیم شدن معارضان و تحویل سلاح‌ها و خودروهای زرهی‌شان به ارتش، منتشر کرده‌اند.

ارتش سوریه از حدود دو هفته پیش، عملیات نظامی برای آزادسازی جنوب کشور از اشغال گروه‌های معارض را آغاز کرده است.

روسیه، اردن و آمریکا سال گذشته توافق کردند که جنوب غرب سوریه «منطقه کاهش تنش» شود. واشنگتن در حالی پیش از آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در این محور، به دمشق خط و نشان می‌کشید که اینک معارضان را در رویارویی با پیشروی‌های ارتش تنها گذاشته و به آنها ابلاغ کرده است که در این عملیات مداخله نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز