خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

پوتین و ترامپ درباره حضور نظامی ایران در سوریه سخن نگفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۱۸۸

سخنگوی کاخ کرملین ادعای یک مقام ارشد آمریکایی را درباره توافق روسای جمهور روسیه و ایالات متحده درباره عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه، رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «دیمتری پسکوف» سخنگوی رسمی کاخ کرملین، امروز- دوشنبه- متذکر شد، «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه در یادداشت تفاهمی، که در  حاشینه نشست «اپک» امضا کرده‌اند، اصلا به موضوع عقب‌نشینی نیروهای هم‌پیمان ایران از جنوب غربی سوریه اشاره‌ای نکرده‌اند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این موضوع جای هیچ‌گونه تفسیر و توضیح ندارد و باید قبل از هر چیزی، درباره متن یادداشت اطلاع یافت و آن را خواند. تفسیر و برداشت دوگانه از آن قابل‌قبول نیست. بایستی به نص شفاف و صریح یادداشت استناد کرد.»

طبق گفته سخنگوی کرملین، متن یادداشت تفاهم پوتین و ترامپ پیش از قرائت، مورد بحث و رایزنی کارشناسی قرار گرفت و «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره ساختار آن، در دانانگ توافق کرده و سپس برای تایید و امضای نهایی به این دو رئیس‌جمهور ارائه شد.

این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که پوتین و ترامپ «بر عقب‌نشینی تمام نیروهای خارجی از جمله نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه توافق کرده‌اند و روسیه وعده داده است درباره این موضوع با مقام‌های سوری گفت‌وگو کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز