خبرگزاری کار ایران

انتقاد ترامپ از اقدامات روسیه در سوریه؛ پیشنهاد معامله با پوتین

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اقدامات روسیه در سوریه را «بسیار بد» توصیف کرده‌است. او در عین‌حال این احتمال را مطرح کرده که بتوان در برابر توافق تازه‌ای با مسکو بر سر تسلیحات اتمی، به برخی تحریم‌ها علیه روسیه خاتمه داد.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه «تایمز» انگلیس، اعلام کرد که مایل است زرادخانه اتمی ایالات متحده و روسیه «به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند» و اگر در این زمینه با روسیه توافقی دوجانبه شکل بگیرد، تحریم های این کشور لغو و «مرم بسیاری از نتایج این اقدام بهره مند خواهند شد.»

چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده که از ۲۰ ژانویه هدایت دولت آن کشور را در دست می‌گیرد از اقدامات نظامی روسیه در جنگ داخلی سوریه نیز انتقاد کرده‌است. او این اقدامات را «چیز بسیار بدی» توصیف کرده که «وضعیت انسانی هولناکی» را به‌وجود آورده‌است.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در عین حال ناتو را در دست نزدن به اقدامات بیشتر در نبرد با تروریسم، نهادی «از کار افتاده» توصیف کرد. ولی او در عین حال افزوده‌ است که این پیمان «همچنان اهمیت بسیار زیادی برای من دارد.»

ترامپ مجددا از اعضای «ناتو» انتقاد کرده‌است، که مبلغی کافی برای فعالیت‌های این سازمان پرداخت نمی‌کنند، و بیشتر آن را ایالات متحده تامین می‌کند.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را ستوده و پیش‌بینی کرده است «سیاست‌های باز مهاجرتی» این اتحادیه در مورد پناهجویان احتمالا به خروج شمار بیشتری از اعضای آن بینجامد.

ترامپ در ادامه این مصاحبه افزود، پذیرش شمار بالای مهاجران بدون مدرک از سال ۲۰۱۵ در آلمان، «اشتباهی فاجعه‌بار» از طرف «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بود.

کد خبر : ۴۴۸۳۴۴