خبرگزاری کار ایران

پاریس:

تهدیدهای اخیر ترامپ عملی شود، واکنش نشان می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۶۰۶

وزیر دارایی فرانسه گفت که اتحادیه اروپا در برابر تعرفه‌های آمریکا از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه، روز گذشته -دوشنبه- گفت که چنانچه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به تهدیدش مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا جامه عمل بپوشاند، قاره سبز واکنش داده و اقدام‌های مشابهی را صورت خواهد داد. 

با تهدید ترامپ در روز جمعه مبنی بر اعمال تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا، تنش تجاری میان این کشورها اوج گرفته است.

لومر به روزنامه آسوسیشن گفت: «چنانچه ایالات متحده تعرفه‌های ۲۰ درصدی خود را بر واردات خودرو اعمال کند، ما نیز به شکلی مشابه، واکنش نشان خواهیم داد. ما در پی افزایش تنش‌ها نیستیم، اما این ما هستیم که مورد حمله قرار گرفته‌ایم.»

وی در ادامه گفت: «ما از جنگ تجاری خوشمان نمی‌آید. اما از خود دفاع خواهیم کرد.»

تعرفه‌های گمرکی تنها بخش از اختلاف میان اروپا و ایالات متحده نیستند.

کشورهای اتحادیه اروپا همچنین از تحریم‌هایی که آمریکا علیه شرکت‌های این اتحادیه برای تجارت با ایران اعمال خواهد کرد عصبانی است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، از توافق هسته‌ای با ایران به‌صورت یک‌جانبه خارج شد و از تحریم شرکت‌هایی که با ایران همکاری تجاری داشته باشند خبر داد.

لومر همچنین گفت که تاکنون «نشانه مثبتی» از سوی واشنگتن مبنی بر درخواست فرانسه و آلمان و انگلیس برای مستثنی شدن از این تحریم‌ها دریافت نکرده است. وی گفت: «تا اینجای کار،‌ به درخواست ما پاسخی داده نشده است.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز