خبرگزاری کار ایران

تاثیر مخرب اقتصاد رو به زوال ایتالیا بر برنامه‌های دولت جدید ائتلافی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۶۰

سومین اقتصاد برتر حوزه یورو از سال ۱۹۹۹ و آغاز به کار این حوزه پولی کمتر از دیگر شرکای خود رشد داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نشانه‌های ضعیف‌تر شدن اقتصاد در ایتالیا و حوزه پولی یورو برنامه‌های دولت ائتلافی جدید رم را برای کاستن از مالیات‌ها و بهبود نظام رفاهی با مشکل روبه‌رو کرده است. 

با آهسته‌تر شدن آهنگ رشد در حوزه پولی یورو، اوضاع همواره کساد اقتصاد ایتالیا با سرعت بیشتری روند نزولی به خود می‌گیرد و به صورت مستقیم بر حساب‌های شکننده عمومی تاثیر می‌گذارد. 

سومین اقتصاد برتر حوزه یورو از سال ۱۹۹۹ و آغاز به کار این حوزه پولی کمتر از دیگر شرکای خود رشد داشته است و نرخ بالای بیکاری و شیوع فقر باعث قدرت گرفتن جنبش پنج ستاره و حزب راست‌گرای لیگ در این کشور شده است. 

با این وجود، حتی این کشور بحران‌زده نیز توانست پس از بحران مالی خود را جمع‌وجور کند و در سال ۲۰۱۴ رکودی را که ۱۰ برابر از وسعت اقتصاد آن کاست، پشت سر گذاشت. شاخص رشد یک و پنج دهم درصدی ایتالیا در سال گذشته میلادی، بالاترین میزان رشد در این کشور از سال ۲۰۱۰ بود. 

دولت میانه‌روی پیشین نرخ رشد مشابهی را برای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده بود، اما پس از بررسی‌های اولیه این برآورد بیش از حد خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد. به‌نظر می‌رسد که دولت ائتلافی جدید درست هنگام شروع روند نزولی اقتصاد این کشور امور را در دست گرفته است. 

بر اساس آمار مؤسسه ایستاسا که روز دوشنبه منتشر شد، تولید صنعتی در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته یک و دو دهم کاهش داشته است. این سومین افت شاخص تولید در چهار ماه است و نرخ رشد تولید سالیانه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. 

تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول سال، نسبت به سه‌ماهه پیشین، سه دهم درصد افزایش داشته است. نرخ سالیانه رشد یک و چهار دهم درصدی از سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ تاکنون کمترین سرعت را داشته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز