خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

اتحادیه اروپا پیشنهادهایی را درباره مسائل امنیتی مطرح می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۹۲

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طرح پیشنهادهای اتحادیه اروپا درباره مسائل امنیتی را به جلسه سران ۲۸ کشور عضو موکول کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته -سه‌شنبه- گفت که اتحادیه اروپا، پس از دیدار رهبرانش در ماه ژوئن، پیشنهادهایی را برای مواجهه با تهدیدهای امنیتی مطرح می‌کند.

پیشنهادهای رهبران اتحادیه اروپا درباره مسائل امنیتی این اتحادیه پس از آن صورت می‌گیرد که مدتی پیش «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه و پیشین روسیه و دخترش در سالیزبوری بریتانیا با عامل اعصاب مسموم شدند. 

موگرینی در پارلمان اروپا گفت: «پس از حمله سالیزبوری، شورای اروپا خواستار افزایش پیگیری امنیت سایبری، ارتباطات استراتژیک و اقدام‌های ضد اطلاعاتی از سوی اتحادیه اروپا شده است. شورای اروپا همچنین خواستار همکاری نزدیک با ناتو درباره مسائل شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک شده است. ما در حال حاضر مشغول بررسی این پیشنهادها هستیم. پیشنهادهای ما طی سه سند در پایان ماه ژوئن در شورای اروپا ارائه خواهد شد: این یعنی ارتباط مشترک... گزارش مشترک درباره پیشرفت اجرای اقدام‌های مشترک با ناتو درباره تهدیدهای چندجانبه و گزارش پیشرفت بند ۱۵ امنیت اتحادیه اروپا.»

نشست سران اتحادیه اروپا که ۲۸ کشور عضو اتحادیه در آن شرکت می‌کنند، از ۲۸ تا ۲۹ ماه ژوئن برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز