خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد وزیر اقتصاد آلمان برای ایجاد نظام بیمه بیکاری در اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۰۳

براساس این طرح پیشنهادی چنانچه یکی از اعضای حوزه یورو با بحرانی اقتصادی مواجه شوند که به بیکاری گسترده بینجامد و فشار زیادی بر نظام امنیت اجتماعی‌اش وارد شود، آن کشور عضو می‌تواند از این صندوق مالی مشترک وام بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «اولاف شولتز» وزیر اقتصاد آلمان، امروز -شنبه- در مصاحبه‌ای گفت که کشورش پیشنهاد ایجاد نظام بیمه بیکاری در سطح اتحادیه اروپا را داده است تا به این ترتیب، حوزه پولی یورو در برابر بحران‌های مالی آینده انعطاف‌پذیرتر باشد. 

این پیشنهاد که در مصاحبه شولتز با مجله «اشپیگل» منتشر شد، بخشی از تلاش آلمان و فرانسه برای ایجاد بسته‌ای اصلاحی پیش از دیدار رخبران اتحادیه اروپا در ماه جاری میلادی است. 

شولتز در این مصاحبه گفت: «من حامی تکمیل نظامی سراسری برای بیمه بیکاری برای کل حوزه یورو هستم.»

وی افزود که چنانچه یکی از اعضای حوزه یورو با بحرانی اقتصادی مواجه شوند که به بیکاری گسترده بینجامد و فشار زیادی بر نظام امنیت اجتماعی‌اش وارد شود، آن کشور عضو می‌تواند از این صندوق مالی مشترک وام بگیرد. 

وزیر اقتصاد آلمان افزود: «با به پایان رسیدن دوران رکود، کشور مذکور پول قرض گرفته را باز خواهد گرداند. در عین حال، تمام کشورهای عضو باید بکوشند تا در حد امکان اقدام‌های پیشگیرانه برای مواجهه با بحران اقتصادی صورت دهند.»

وی در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که آلمان از این طرح جدید متضرر شود گفت: «نه، آلمان از این طرح سود می‌برد. ذخیره آژانس بیکاری فدرال دست‌نخورده باقی خواهد ماند و هیچ بدهی‌ای عمومی نمی‌شود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز