خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:

اتحادیه اروپا باید در پی یافتن شرکای جدیدی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۱۶۹

وزیر خارجه آلمان با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت که این اقدام برای روابط و اعتبار بین‌المللی خطرناک است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، که نماینده حزب سوسیال‌دموکرات در حکومت است، به روزنامه «زوددویچه» گفته است که اختلاف‌هایی میان برلین و واشنگتن وجود دارد و کشورش را «نمی‌توان ساکت کرد».

او به تصمیم یک‌طرفه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافق پاریس، خروج از برجام و اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد که اروپا به‌شدت مخالف آن است اشاره کرد و گفت که نگران عواقب منفی این دست اقدام‌ها است. به گفته ماس، رئیس‌جمهوری ایالات متحده «از تاثیر مستقیم تصمیم‌هایش بر اروپا آگاه است».

ماس به‌طور ویژه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت که این اقدام برای روابط و اعتبار بین‌المللی خطرناک است. 

وی تاکید کرد که سیاست‌های ترامپ تغییرات عمیقی ایجاد می‌کند و او قواعد چندجانبه بازی را بر هم زده است و با اقدام‌های یک‌جانبه‌اش تنها منافع آمریکا را مدنظر قرار می‌دهد.

ماس باوجود آن‌که تاکید کرد که «آمریکا همچنان نزدیک‌ترین متحد ما بیرون از اروپا باقی می‌ماند»، گفت که اتحادیه اروپا باید در پی یافتن شرکای جدیدی باشد. اصل اساسی در این رابطه تضمین «اتحاد با کسانی است می‌خواهند نظم چندجانبه جهانی را حفظ کنند».

او در این رابطه به کشورهایی چون کانادا، کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا به‌عنوان شرکای بالقوه اشاره کرد. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز