خبرگزاری کار ایران

جانسون در دیدار با نتانیاهو:

لندن به برجام متعهد است

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۶۵۱

وزیر خارجه بریتانیا بار دیگر بر تعهد کشورش به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد و برجام را بهترین راه برای آینده‌ای امن در منطقه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه هاآرتص، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا، روز گذشته -چهارشنبه- در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بر تعهد لندن به برجام تاکید کرد.

جانسون در این دیدار گفت که انگلیس در کنار فرانسه و آلمان، قاطعانه بر این باور است که توافق هسته‌ای ایران بهترین راه برای آینده امن و بی‌خطر در منطقه است.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین از به شهادت رسیدن معترضان فلسطینی در نوار غزه و وخیم‌تر شدن اوضاع در این منطقه ابراز نگرانی کرد. 

جانسون در این رابطه گفت: «ما از کشته شدن ۱۲۰ فلسطینی در هفته‌های گذشته و وخیم‌تر شدن اوضاع در غزه بسیار نگرانیم.»

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که «اسرائیل باید تحقیقاتی مستقل و شفاف درباره کشته شدن بیش از ۱۲۰ فلسطینی در تظاهرات اخیر در غزه و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار نفر انجام دهد.»

بوریس جانسون «پرتاب موشک به سوی اسرائیل» را محکوم کرد و افزود که «اسرائیل و غزه باید در صلح و آرامش، بدون ترس دائم، در کنار یکدیگر زندگی کنند.»

وزیر خارجه بریتانیا بار دیگر بر تعهد کشورش به صلح در نوار غزه تاکید کرد و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل را «مانعی آشکار برای رسیدن به این هدف» خواند. 

«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا نیز در دیدار با بنیامین نتانیاهو از شهید شدن فلسطینیان در روزها و هفته‌های گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما از کشته شدن فلسطینیان در تظاهرات اخیر نگرانیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز