خبرگزاری کار ایران

ولید المعلم:

گزارش‌ها درباره جنوب سوریه را باور نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۶۳۸

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که تا کنون هیچ‌گونه توافقی درباره جنوب سوریه انجام نشده، و ایران در این کشور هیچ‌گونه حضور نظامی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه، امروز- شنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی، هرگونه حضور نظامی ایران در کشورش را رد کرد.

المعلم متذکر شد که نقش ایران در سوریه استشاری است که به درخواست دمشق انجام پذیرفته و هرگونه گزارش‌ها در این‌باره روایت‌ها و ادعاهای اسرائیل است.

وی افزود، در صورتی‌ درباره جنوب سوریه توافق می‌شود که نیروهای آمریکایی از «التنف» عقب‌نشینی کنند.

المعلم تصریح کرد که مستشاران ایران با ارتش سوریه همکاری می‌کنند و آن‌گونه که اسرائیل ادعا می‌کند، ایران پایگاه نظامی ثابتی در سوریه ندارد.

این دیپلمات ارشد سوریه خاطرنشان کرد که مستشاران ایرانی به دعوت نظام دمشق در سوریه حاضر هستند و حضور ایران در سوریه بر عکس حضور آمریکا،‌ ترکیه و فرانسه قانونی است.

ولید المعلم اظهار داشت تا زمانی‌که جنگ علیه تروریسم در سوریه ادامه دارد، سوریه به‌عنوان کشور دارای حاکمیت، با هر طرفی که بخواهد همکاری می‌کند.

این در حالی‌ست که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، روز گذشته گفته بود که اسرائیل و روسیه بر سر خروج نیروهای ایرانی و هم‌پیمانان آنها از جنوب سوریه توافق کرده‌اند.‎

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز