خبرگزاری کار ایران

لهستان خواستار استقرار پایگاه نظامی آمریکا در این کشور شده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۷۹

وزارت دفاع لهستان به آمریکا پیشنهاد داده است از ایجاد پایگاه نظامی این کشور در لهستان به منظور مقابله با خطر ادعایی روسیه، حمایت مالی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، لهستان آمادگی خود را برای اختصاص حدود دو میلیارد دلار جهت حمایت مالی از ایجاد پایگاه آمریکایی در خاک خود با هدف مقابله با «هرگونه تجاوز روسیه» که احتمال آن افزایش یافته، اعلام کرده است.

روزنامه «اونیت» به نقل از وزارت دفاع لهستان نوشت، ورشو از واشنگتن خواستار استقرار نیروهای زرهی ایالات متحده در این پایگاه شده است.

در سند وزارت دفاع لهستان آمده است، حضور نظامی آمریکا در لهستان نه تنها امنیت لهستانی‌ها را تضمین می‌کند بلکه با دکترین دفاع ملی آمریکا که روسیه را تهدید اصلی ایالات متحده و جهان خوانده است، همسو خواهد بود.

این روزنامه افزود، این پیشنهاد هلند به دولت آمریکا و به مراکز تحلیل و پژوهش‌ ارائه شده است.

به موجب این پیشنهاد، طرف لهستانی احتمالا بخشی از زیرساخت‌های اساسی این کشور را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد.

در اواخر آوریل، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آماده رایزنی درباره افزایش حضور نظامیانش در لهستان است.

یگانی‌هایی از ناتو به بهانه «مقابله با خطر روسیه» در اراضی لهستان مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز