خبرگزاری کار ایران

سیاستمدار حزب کارگر بریتانیا:

شرکت استخراج معدن «وندتا» از فهرست بازار سهام لندن خط بخورد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۴۶

ساکنان منطقه «تامیل نادو» ماه‌هاست که در اعتراض به آسیب معدن و کارخانه شرکت «وندتا» به محیط زیست در برابر این محل تظاهرات می‌کردند. دست آخر تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس به روی مردم آتش گشود.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، «جان مک‌دانل» سیاستمدار حزب کارگر بریتانیا، خواستار آن شد که شرکت استخراج معدن وندتا از فهرست بازار سهام لندن خط بخورد. او پس از آن چنین اظهارنظری را مطرح کرد که ۱۳ نفر در تظاهرات خشونت‌آمیز بیرون از معدن و یک کارخانه فلزکاری در جنوب هند کشته شدند. 

جان مک‌دانل گفت که قانون‌گذاران باید پس از «قتل‌عام» معترضان در روزهای گذشته دست به اقدام عملی بزنند. 

این معدن در منطقه تامیل نادو قرار دارد و ساکنان این منطقه ماه‌هاست که در اعتراض به آسیب این کارخانه به محیط زیست در برابر این محل تظاهرات می‌کردند. دست آخر تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس به روی مردم آتش گشود. 

اما شرکت وندتا اعلام کرد که بنا دارد عملیات خود را ادامه دهد. 

مک‌دانل گفت که خط زدن وندتا از فهرست بازار سهام لندن سبب می‌شود «اعتبار بازارهای مالی لندن دیگر در پی این دست اقدام‌های خبیثانه شرکت‌ها لطمه نبیند.» 

شرکت وندتا از اظهارنظر درباره این مسئله خودداری کرد. 

سازمان عفو بین‌الملل در روزهای گذشته اعلام کرد که پلیس هند «باید به بسیاری پرسش‌ها پاسخ بدهد» و «عاملان این کشتار باید به سزای عمل‌شان برسند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز