خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر سیاسی صدر:

روابط‌مان با ایران پایدار است/ هم‌پیمانی با «الفتح» را وتو نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۹۴

مسئول دفتر سیاسی رئیس جریان «صدر» در عراق، با تأکید بر این‌که ائتلاف «سائرون» هرگز تسلیم خواسته‌های آمریکا نخواهد شد، گفت که روابط ما با ایران پایدار است.

به گزارش ایلنا، «ضیاء الاسدی» مسئول دفتر سیاسی «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف «سائرون» در عراق، امروز- سه‌شنبه- در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: «ائتلاف ما برخی را غافلگیر کرد ولی ما اصول فکری مشترک زیادی داریم.»

الاسدی با بیان این‌که مردم فراکسیون‌های سیاسی را که در دولت‌های قبلی فعال بودند، تحریم کرده‌اند، گفت:‌ «خشم گسترده‌ای نسبت به وضعیت سیاسی در کشور حاکم است و این خشم در رویگردانی از انتخابات نمود یافت.»

مسئول دفتر سیاسی مقتدی صدر اعلام کرد، درخواست صدر برای خروج «حیدر العبادی» نخست‌وزیر از حزب «الدعوه» پیش از انتخابات مطرح بود، ولی با این حال بعید نیست که صدر در دیدار اخیر دوباره خواستار خروج العبادی از این حزب شده باشد.

وی با اعلام این‌که «هیچ وتویی علیه هیچ شخصیتی در ائتلاف الفتح یا سایر ائتلاف‌ها وجود ندارد»، عنوان کرد که هدف ائتلاف سائرون و ائتلاف‌ها با آن ساخت کشور است نه دستیابی به قدرت.

ضیاء الاسدی با تأکید بر این‌که «سائرون تسلیم خواسته‌‌های آمریکا نخواهد شد»، خاطرنشان کرد که عراق فشارهای بسیاری از جمله اشغالگران آمریکایی، داعش و ناکامی دولت‌های قبلی را تحمل می‌کند.

الاسدی در ادامه افزود: «صدر هرگز اجازه نخواهد داد از عراق به عنوان سکویی برای آغاز حمله علیه هیچ‌یک از کشورهای همسایه استفاده شود.»

وی تأکید کرد:‌ «روابط ما با ایران، روابطی پایدار است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز